Open View Consult | Scholing docenten Avans Hogeschool
21903
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-21903,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.4.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.4.3,vc_responsive
 

Scholing docenten Avans Hogeschool

 

Avans Hogeschool investeert sterk in de ontwikkeling van de docent door alle startende en zittende docenten te professionaliseren en te certificeren. De professionalisering richt zich op didactiek, de kwaliteit van toetsing, het gericht en bewust inzetten van ICT en de vertaalslag over de werking van het brein in het onderwijs. Met vier trainingsmodules (Didactiek, Toetsing, Onderwijs & ICT en Brein & Leren) wil Avans de kwaliteit van het onderwijs verbeteren en borgen.

 

Avans Hogeschool heeft mij in 2016 gevraagd om de ontwikkeling van de trainingsmodules en de implementatie van de certificering te begeleiden. Ik heb in dit project onder andere een projectplan geschreven, verschillende denktankbijeenkomsten georganiseerd, een bronnenstudie naar succesfactoren van docentprofessionalisering uitgevoerd, richtlijnen voor het ontwerp van de modules geformuleerd, (interne en externe) ontwikkelaars geinstrueerd, competentieprofielen voor trainers ontwikkeld, een basis gelegd voor de train-de-trainer modules en een certificeringscommissie geïnstalleerd en begeleid